loading...

مجله تکنوسل

لپ تاپ استوک چیست؟ در کشور های دیگر استوک به لپ تاپی می گویند که در انبار مانده است و به فروش نرفته است. لپ تاپ استوک در انبار نگه می دارند و معمولا در آخر هر سال آن ها را با قیمت های پایین تر و تخفی

لپ تاپ استوک چیست؟


در کشور های دیگر استوک به لپ تاپی می گویند که در انبار مانده است و به فروش نرفته است. لپ تاپ استوک در انبار نگه می دارند و معمولا در آخر هر سال آن ها را با قیمت های پایین تر و تخفیف های خیلی خوب به فروش می رسانند که به آن ها استوک می گویند.

هم چنین در برخی از کشور ها برای جذاب تر کردن روند فروش و جذب مشتریان بیشتر سیستم خدمات پس از فروش آن ها به این صورت است که افراد می توانند تا یک ماه پس از خرید لپ تاپ را برگردانده و پولشان را پس بگیرند.

این لپ تاپ ها به انبار بازگشت می خورند و ان جا ذخیره می شوند و روی آن ها اتیکت لپ تاپ استوک خورده می شود و سپس آن ها درجه بندی شده و متناسب با درجه خود مبلغی از قیمتشان کم شده و مجددا به فروش می رسند.

 

محصول پیشنهادی : لپ تاپ استوک ایسر مدل Nitro5 AN515-i7(10750)-16G-1Tssd-6G 1660TI
 

درجه بندی لپ تاپ های استوک :


شاید برایتان سوال پیش بیاید که درجه بندی لپ تاپ های استوک  چیست؟ بطور کلی می‌توان آن‌ها را به دو درجه AوB تقسیم کرد.

درجه A
لپ تاپ های درجه A معمولا وضعیت ظاهری زیبا و تمیزی دارند و با لپ تاپ نو قابل تشخیص نیستند و معمولا کارکرد این لپ تاپ ها کم تر از شش ماه می باشد و گزینه بسیار خوبی هستند.

درجه B
این لپ تاپ ها نسبت به درجه قبل دارای خش و خطوط جزئی بوده اند و به تمیزی ظاهر درجه A نیستند اما از لحاظ عملکرد هیچ تفاوتی با آن ها ندارند. اما به دلیل ظاهر پایین تر معمولا از گرید A ارزان تر هستند و به همین دلیل گزینه مقرون به صرفه تری هستند زیرا هیچ تفاوت سخت افزاری با مدل دیگر نداشته و بسیار کاربردی هستند.

مزایا :
لپ تاپ استوک به علت شرایطش همان طور که گفته شد قیمت پایین تری داشته و با توجه به شرایط اقتصادی و قیمت ارز در کشورمان، گزینه بسیار مقرون به صرفه ای هستند زیرا اغلب تا 50 درصد زیر قیمت اصلی به فروش می رسند و می تواند برای کسانی که بودجه کمی دارند گزینه بسیار مناسبی باشد. به عبارتی این فرد همان لپ تاپ گران قیمت با همان مشخصات سخت افزاری را با قیمت پایین تر خریداری کرده است.

 

مقاله پیشنهادی : بالا بردن رزولوشن لپ تاپ استوک
 

معایب :
– برخی از لپ تاپ های استوک به قدری ظاهر زیبا و تمیزی دارند که با لپ تاپ اصل تفاوتی نداشته و قابل تشخیص نیستند به همین علت فروشندگان آن را به قیمت لپ تاپ اصل و به جای لپ تاپ نو به مشتری می فروشند و کلاه برداری می کنند.

– برخی از این لپ تاپ ها کارکرده هستند. بنابراین ممکن است تعمیر شده باشند یا در سلامت کامل به سر نبرند. هم چنین ممکن است قدیمی بوده و به پایان عمر خود نزدیک شده باشند و در این صورت شما باید در مدت زمان کمی مجددا برای قطعات لپ تاپ استوک هزینه کنید و شاید اگر از همان ابتدا برای لپ تاپ نو هزینه می کردید به صرفه تر می بود.

– عدم وجود خدمات پس از فروش و گارانتی . نداشتن پشتیبانی و خدمات پس از فروش ممکن است به ضرر شما تمام شود. شما هنگامی که یک لپ تاپ جدید می خرید بدون در نظر گرفتن گارانتی تا مدت ها بعد می توانید توسط فروشنده آن آپدیت هایی دریافت کنید و اگر مشکلی بود به او مراجعه گنید تا مشکل شما را برطرف سازد. اما در استوک چنین خدماتی دیده نمی شود و آپدیتی وجود نداشته و سیستم قدیمی است.

– قدیمی بودن سیستم عامل. بسیاری از قطعات لپ تاپ استوک و سیستم عامل قدیمی بوده و شما را همراهی نمی کنند. مثلا لپ تاپی که برای سال 2016 بوده برای یک گیمر حرفه ای که با بازی های 2020 بازی می کند مناسب نخواهد بود و این لپ تاپ برای آن بازی ها پشتیبانی نمی کند و به درد چنین گیمری نمی خورد. یعنی در واقع شما با خرید چنین لپ تاپی از برنامه های جدید و ارتقا و به روز رسانی سیستم خود محروم می شوید.

 

لپ تاپ استوک
 

 

هنگام خرید لپ تاپ استوک باید به چه نکاتی دقت کرد؟
حال که به پاسخ این سوال  رسیدید اگر قصد خرید یکی از آن ها را دارید به نکات زیر دقت کنید.

– بدنه لپ تاپ را به خوبی چک کنید تا ضربه و فرورفتگی نداشته باشد. چون در صورت وجود تو رفتگی ممکن است سخت افزار لپ تاپ آسیب دیده باشد و کارایی لازم را نداشته باشد.

– تمام دکمه های کیبورد لپ تاپ را چک کنید. ممکن است برخی قطعات و دکمه ها مشکل داشته باشند یا تعویض شده و یا از کار افتاده باشند.

– باتری لپ تاپ استوک به دلیل ماندن مدت زمانی در انبار ممکن است از کار افتاده و یا ضعیف شده باشند یا شارژر آن ها مشکل داشته باشد بنابراین حتما آن را چک کنید چون ممکن است باتری آن مشکل داشته باشد و شارژر آن هم دیگر در بازار وجود نداشته باشد تا بتوانید آن را تعویض کنید.

– پورت های ورودی را چک کنید. اکثر پورت ها هنگام جا به جایی در انبار ضربه دیده اند و ممکن است شکستگی داشته باشند. اگر از لحاظ ظاهری موردی نداشت با یو اس بی و کابل از لحاظ داخلی نیز آن ها را چک کنید تا مشکلی نداشته باشد.

تاچ پد و سایر موارد آن را نیز جهت اطمینان چک کنید.

حال که می دانید لپ تاپ استوک چیست؟ و با نکات خرید آن آشنا شده اید مزایا و معایب را سنجیده و سپس تصمیم گیری کنید. اما اگر سراغ خرید لپ تاپ های استوک می روید دقت داشته باشید که به علت این که پشتیبانی از آن ها سخت تر است به سراغ برند های نام آشنا چون لنوو و دل و اچ پی بروید.

احمد ناصحی بازدید : 254 دوشنبه 14 تیر 1400 زمان : 13:41 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی از موضوعات روز دنیا همراه با راهنمای خرید از محصولات آرایشی، لپ تاپ ، دکوراسیون، تلویزیون و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 46
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 62
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 593
  • بازدید ماه : 3,499
  • بازدید سال : 43,006
  • بازدید کلی : 63,885