loading...

مجله تکنوسل

بررسی سازگاری باید طبق بند 7-2 این استاندارد انجام شود . سیستمهای تحت فشار بکار رفته در یونیت دندانپزشکی که ترکیدن آنها ممکن است باعث آسیب رساندن به بیمار و پرسنل شاغل شود باید استقامت کافی داشته باشد

بررسی سازگاری باید طبق بند 7-2 این استاندارد انجام شود . سیستمهای تحت فشار بکار رفته در یونیت دندانپزشکی که ترکیدن آنها ممکن است باعث آسیب رساندن به بیمار و پرسنل شاغل شود باید استقامت کافی داشته باشد تا در فشار کاری مشخص شده توسط سازنده , دچار ترکیدگی یا نشت نشود . بررسی سازگاری باید طبق آزمون زیربند 7-5 این استاندارد انجام گیرد . کلیه قسمتهای که ممکن است در آن فشار تولید شود. باید مجهز به وسایل آزادکننده فشار باشند . این وسائل میتواند وسایل آزاد کننده فشار , پولک فشار , اتصالات لحیم شده یا لولههای غیرفلزی باشد . مجله دندانپزشکی هروی دنتال بررسی سازگاری باید طبق آزمون زیربند 7-2 این استاندارد انجام گیرد . کلیه قسمتهای خارجی یونیت دندانپزشکی را باید بتوان تمیز و ضدعفونی کرد , بدون آنکه سطوح یونیت دندانپزشکی یا علامت گذاریهای مربوط به آن در اثر استفاده مواد پاککنندهای که سازنده توصیه کرده است , آسیب ببیند .

  • رزین کامپوزیت
  • وسایل را با آب شستشو دهید و مراقب ترشحات باشید
  • تجربه دندانپزشک زیبایی
  • جرم گیری و فلورایدتراپی
  • گسترش پوسیدگی شدید تا زیر لثه یا ریشه دندان
  • مدرس بازآموزی در انجمن دندانپزشکان عمومی ایران

این راهنمای دیجیتال همان مدل سازی سه بعدی کامپیوتری است، که وضعیت عصب دندان از دست رفته و همچنین وضعیت استخوان آنرا به خوبی نمایش میدهد. با استفاده از این اطلاعات، دندانپزشک با دقت و تمرکز بالایی جراحی را انجام خواهد داد. همچنین میزان برش نیز به میزان قابل توجهی کاهش میابد، که در نتیجه فرد درد و خونریزی پایینتری را تجربه خواهد کرد. دورهی نقاهت بعد از جراحی نیز به شدت کاهش میابد. یکی از دیگر مزیتهای استفاده از راهنمای دیجیتال حین جراحی، عدم صدمه به بافتهای دندان مجاور و همچنین آسیب نرسیدن به عصب دندان میباشد. مزایای ایمپلنت دیجیتالی چیست؟ همانطور که در بالا توضیح دادیم، هنگام جراحی برای ایمپلنت دیجیتال، از دوربینهای سه بعدی استفاده میشود، که تصویری دقیق از موقعیت مورد نظر را نشان میدهد. به همین دلیل خراش کمتری در لثه صورت میگیرد و در نهایت فرد درد و خونریزی ناچیزی را تحمل میکند و همچنین دورهی نقاهت کوتاهتری را تجربه خواهد کرد. در این قسمت تمامی مزایای استفاده از این تکنولوژی جدید را بیان خواهیم کرد.

پست بعداً به داخل ریشه دندان چسب خورده و قسمتی از آن به عنوان تاج بیرون میماند که بر روی آن روکش دندان سوار میگردد. اگر شما یک یا چند دندان را از دست بدهید، دچار مشکل در جویدن و صحبت کردن میشوید. در این صورت بریج یکی از درمانهایی است که با جایگزینی دندانهای از دست رفته به حفظ شکل صورت و کاهش مشکلات جویدن کمک میکند. بریج ثابت، دندانهای از دست رفته را که بین دندانهای دیگر هستند، جایگزین میسازد و نمای زیبایی دارد. این نوع ترمیم ممکن است از طلا، آلیاژها، پرسلن (چینی) یا ترکیبی از این مواد باشد و به منظور ساپورت، به دندانهای مجاور که به آنها دندانهای پایه اطلاق میشود، باند شده یا به روکش روی آنها متصل میشود. برخلاف بریجهای متحرک که میتوانید آنها را بیرون آورده و تمیز نمائید، یک بریج ثابت فقط توسط دندانپزشک میتواند برداشته شود. یک بریج ایمپلنت، دندانهای مصنوعی را مستقیماً به استخوان فک یا زیر لثه، بسته به نوع بریجی که دندانپزشک تجویز کند، متصل مینماید.

زیبایی: دندانهای تیره، بدرنگ و با شکلهای غیر طبیعی نیز نیاز به ترمیم توسط روکش دارند. آیا دندانی که تاج آن کاملاً از بین رفته باشد امکان ترمیم آن میسر است؟ بله، در این موارد دندانپزشک از داخل ریشه دندان (بعد از معالجه عصب) قالب گیری بعمل آورده و وسیلهای را که پُست نامیده میشود، میسازد. روکش دندان سوار میگردد. اگر شما یک یا چند دندان را از دست بدهید، دچار مشکل در جویدن و صحبت کردن میشوید. در این صورت بریج یکی از درمانهایی است که با جایگزینی دندانهای از دست رفته به حفظ شکل صورت و کاهش مشکلات جویدن کمک میکند. بریج ثابت، دندانهای از دست رفته را که بین دندانهای دیگر هستند، جایگزین میسازد و نمای زیبایی دارد. این نوع ترمیم ممکن است از طلا، آلیاژها، پرسلن (چینی) یا ترکیبی از این مواد باشد و به منظور ساپورت، به دندانهای مجاور که به آنها دندانهای پایه اطلاق میشود، باند شده یا به روکش روی آنها متصل میشود.

نیست. در قراردادهای خاص با تعداد بالا که ایمپلنت تحت پوشش دندانپزشکی بیمه ایران است، دریافت تاییدیه پزشک معتمد قبل از انجام ایمپلنت الزامی بوده و در غیر اینصورت هزینه ایمپلنت پرداخت نمی شود. علاوه بر این در صورت ترمیم بیش از 1 بار یک دندان در یکسال ممکن است به صورت تصادفی درخواست معاینه توسط پزشک معتمد بیمه ایران صورت گیرد و در صورت عدم مراجعه پرداختی بابت ترمیم ثانویه صورت نخواهد گرفت. خدمات بیمه دندانپزشکی پاسارگاد چگونه است؟ فضا نگهدارنده ثابت شرکت بیمه پاسارگاد بیمه تکمیلی دندانپزشکی را به صورت انفرادی ارائه نمی کند بلکه مانند سایر خدمات بیمه تکمیلی این شرکت، این پوشش نیز به صورت گروهی ارائه می شود. در قرارداد های بیمه تکمیلی پاسارگاد تا سال گذشته (1399) خدمات حوزه دندانپزشکی توسط شرکت ارتقای سلامت ایرانیان ارائه می شد. بیمه تکمیلی دندانپزشکی دانا شامل چه مواردی میشود؟ بیمه تکمیلی دندانپزشکی دانا به صورت گروهی و به شرکت ها ارائه میشود.

همچنین تتراسایکلین در دوران بارداری نباید تجویز شود. اما بهترین توصیه به بارداران برای درمان مشکلات دندانی آن است که رادیوگرافیها، اعمال ترمیمی، روکش دندان و جراحیهای مهم را تا بعد از بارداری به تأخیر اندازند. بارداری از جمله معدود شرایطی است که وقتی برای یک خانم پیش میآید تقریباً تمامی زمینههای زندگی او را برای مدت ۹ ماه تحت تأثیر قرار میدهد. یک خانم باردار خواسته یا ناخواسته از برخی شرایط عادی و روزمره اجتناب میکند و بالعکس شرایطی را برای حفظ سلامت جنین خود مراعات می کند که شاید در حالت عادی به آنها بیتوجه باشد. توجه به این نکته ضروری است که بارداری بیماری نیست اما با یک خانم باردار به واسطه شرایط خاص فیزیولوژیک بارداری به شکل یک بیمار رفتار میشود. بنابراین مثل یک بیمار پای بایدها و نبایدهایی وسط میآید که تا قبل از بارداری از آنها خبری نبود و مراقبتهای دندانپزشکی از آن جملهاند…

پروژه Online Receipt Computer Advantage (ORCA) یک شاخه پرونده الکترونیکی یکپارچه الکترونیکی پزشکی بیمار از JMA است. ORCA مسئول نگهداری سوابق تقریباً در 15000 کلینیک و بیمارستان است. این انجمن پزشکی ژاپن است و خطوط هوایی ژاپن ابتکاری که پزشکان دارای مجوز JMA را به طور خودکار در جلوه های هواپیما ثبت می کند. خدمه کابین هوایی می توانند پزشکان پزشکی را به راحتی از طریق شماره صندلی در هنگام فوریت های پزشکی پرواز شناسایی کنند. این انجمن پزشکی ژاپن به صورت آنلاین است آموزش پزشکی مداوم (CME) و سیستم توسعه حرفه ای پزشکان پزشکی. کمیته ارتقا C CME در سال 1984 به عنوان کمیته مشورتی JMA تأسیس شد و سپس در سال 1987 رسماً راه اندازی شد. کتابخانه پزشکی JMA ، که مجموعه های پزشکی تخصصی را در دانشگاه ها برگزار می کند ، از طریق سیستم آموزش مداوم اداره می شود. این یک تأیید بالینی ویژه برای پزشکان پزشکی است که در پزشکی ورزشی کار می کنند. این تأیید در سال 1991 ارائه شد و هر پنج سال یکبار به تأیید مجدد احتیاج دارد.

برخی خانم ها از مراجعه به دندانپزشکی در دوران بارداری احساس خطر میکنند که مبادا به جنین یا مادر آسیب برسد. برخی هم بدون توجه به باردار بودن تمایل به انجام ایمپلنت دندان ، لمینت و دیگر خدمات دارند. در مورد دریافت خدمات دندانپزشکی در زمان بارداری باید توجه لازم را داشته باشند مبادا به بیماری های دهان و دندان مبتلا شود که آسیب های جدی به دنبال دارد. شایعاتی در مورد عوارض دندانپزشکی در دوران بارداری وجود دارد. در واقع یکی از مهم ترین مساله ای که در زمان بارداری باید به آن توجه شود مراقبت دهان و دندان است. چون ممکن است در زمان بارداری خطر ابتلا شما به پوسیدگی دندان ، بیماری های لثه ای و انواع بیماری دندان بالا باشد. بارداری تغیرات بسیاری در بدن مادر ایجاد میکند از جمله این تغییرات میتوان به تغییرات در سلامت دهان و دندان و تغییرات هورمونی اشاره کرد. پیشگیری از بیماری لثه در این دوران یک امر ضروری است.

اگر میخواهید در کمترین زمان ممکن فرآیند مهاجرت خود را طی کنید، موسسه مهاجرتی تراست یکی از بهترین انتخابهای شما است. مشاوران و وکلای با تجربه تیم ما با سالها تجربه در زمینه مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراهتان خواهد ماند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته دستیار دندانپزشکی در کشور کانادا با مشاوران ما وقت مشاوره رزرو کنید و یا فرم ارزیابی ما را تکمیل نمایید تا وضعیت شما موردبررسی قرار گیرد. تمامی پرونده های مهاجرتی موسسه تراست تحت نظارت مستقیم شروین مدنی، وکیل ارشد موسسه انجام می شود. لابراتوار دندانسازی بله. در کلگری و سراسر کانادا، تقاضای زیادی برای دستیار دندانپزشکی وجود دارد. متوسط حقوق یک دستیار دندانپزشک در کانادا 23.49 دلار در ساعت است. پس از اتمام تحصیلات متوسطه، تقریباً یک سال طول میکشد تا شما دورههای مربوط به دستیار دندانپزشکی را به پایان برسانید و سپس باید آزمون نهایی شما توسط شورای ملی دندانپزشکی (NDAEB)، انجام و تأیید شود.

احمد ناصحی بازدید : 379 دوشنبه 14 شهریور 1401 زمان : 16:24 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی از موضوعات روز دنیا همراه با راهنمای خرید از محصولات آرایشی، لپ تاپ ، دکوراسیون، تلویزیون و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 547
  • بازدید ماه : 3,453
  • بازدید سال : 42,960
  • بازدید کلی : 63,839