loading...

مجله تکنوسل

راهنمای خرید لپ تاپ بعضی از این لپتاپها به دلیل بهره گیری از سخت افزار بسیار قدرتمند می توانند جایگزین کامپیوترهای دسکتاپ شوند. بعضی از طراحان برای طراحیهای سهبعدی از این نوع لپتاپها استفاده می کنند

راهنمای خرید لپ تاپ

بعضی از این لپتاپها به دلیل بهره گیری از سخت افزار بسیار قدرتمند می توانند جایگزین کامپیوترهای دسکتاپ شوند. بعضی از طراحان برای طراحیهای سهبعدی از این نوع لپتاپها استفاده می کنند. این لپتاپها از نمایشگری بزرگ با وضوح تصویری بالا برخوردارند که به روکش مات مجهز هستند. این لپ تاپ ها گران قیمت هستند و وزن بالایشان، حمل و نقل آنها را دشوار می سازد. این گروه که به عنوان لپتاپهای میان رده و اقتصادی شناخته می شوند، از لحاظ خصوصیات سخت افزاری بسیار متنوع اند. سایز نمایشگر این لپتاپها بین ۱۴ تا ۱۵.۶ اینچ است. شرکتهای سازنده عموما برای این دستگاه ها، بدنه ای پلاستیکی در نظر میگیرند و به این ترتیب با کاهش قیمت، طیف گسترده تری از کاربران را به سمت این محصولات جلب می کنند. این دسته از لپتاپها از قطعات متنوعی برخوردارند و برای بیشتر کاربردهای روزانه مانند استفاده از اینترنت و کار با نرم افزارهایی مثل آفیس مناسبند. این گروه به خوبی نیاز دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان و سایر افرادی را که به قدرت سخت افزاری خیلی بالا و حرفه ای احتیاج ندارند، تامین می کند.

  • قیمت گذاری تهاجمی
  • غیر قابل ارتقا بودن رم
  • دیگر برند و کمپانی های سازنده لپ تاپ
  • باتری: ۳۰ وات ساعت
  • حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت SSD NVMe

laptopدر این بین فراموش نکنید بسته به بودجه ای که در اختیار دارید، در آینده قادر هستید که روی به ارتقا سخت افزار مختلف کامپیوتر رومیزی بیاورید. یکی دیگر از مهمترین مزایای خرید کامپیوتر در مقایسه با لپ تاپ، امکان شخصی سازی قطعات با توجه به بودجه افراد است. کاربر میتواند بسته به هزینه ای که در نظر گرفته است، روی به اسمبل سیستم خود بیاورد. به راحتی قطعات داخلی کیس را با توجه به میزان سرمایه خود میتوانید شخصی سازی کنید. در واقع بخش زیادی از کارشناسان بر این باورند که بزرگترین مزیت کامپیوترهای pc در مقایسه با لپ تاپ ها، این قابلیت خواهد بود. اگر یک سیستم pc قدرتمند را خریداری کنید، به راحتی می توانید تا سال ها از قابلیت های آن بهره ببرید. هر سیستم کامپیوتری را می توانید چند سال بعد به خوبی ارتقا داده تا سازگاری آن با بازی های روز را مشاهده کنید.

استراتژی نهایی برای رایانه

محمدرضا فرجی رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفت: افزایش نرخ لبتاپ و افت توان خرید مصرفکنندگان باعث شده است مدت زمان نگهداری از کالاهای خود را افزایش بدهند و سعی میکند رم و هارد لبتاب خود را ارتقا بدهند. نرخ تعویض رم بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است. محمدرضا فرجی با رد خبر افزایش ۱۰۰ درصدی کالاهای آی تی بعد از افزایش تعرفههای گمرکی، گفت: ۶ تا ۶.۵ درصد تفاوت گمرکات بر قیمت کالاهای آی تی تاثیر گذاشته است. وی با اشاره به رونق بازار تعمیرات تبلت و لپتاپ، خاطر نشان کرد: بازار فروش کالاهای استوک رونق خوبی دارد. کالاهای استوک بهصورت قاچاق وارد کشور میشوند و یک ایراد اساسی دارد و آن این است که در میزان خرید کالاهای نو تاثیر خود را میگذارد و علاوه بر این خدمات پس از فروش نیز ندارد. به گفته فرجی؛ برندهای لنوو، ایسوس بیشترین تقاضا برای خرید لبتاپ و تبلت را دارند. فرجی افزود: رایانه و ماشینهای اداری زیرساخت آینده تمام کشورهاست و اگر رایانه نبود در شیوع بیماری کرونا، آموزش کشور با چالش جدی مواجه میشدی. مالیات بر ارزش افزوده در کالاهای آی تی عدد کوچکی نیست و اگر این مالیات حذف شود مصرفکنندگان میتوانند کالاها با درجه کیفی بالاتری خریداری کنند.

دریابیم که چگونه برنده شدن خریداران و تأثیر بر بازارها با رایانه

به همین علت این محصولات بیشتر برای محیط های اداری کوچک، سازمان ها، بانک ها و… که فضا برای آنها اهمیت زیادی دارد و در عوض سیستمی می خواهند که کارآیی بالا و شکل ظاهری قابل توجهی نیز داشته باشد، کاربرد دارد. معمولاً این دستگاهها صفحه نمایش LCD یا جدیداً LED دارند. این صفحه نمایش باریک و پیشرفته فضای کمتری اشغال میکند که از نقاط مثبت این دستگاه به شمار میآید. در بعضی مدلها صفحه نمایش لمسی است و بدون موس و کیبورد هم میتوانید با رایانه کار کنید. All in one از نظر ظاهری و کاربری، دستگاهی حد وسط کامپیوتر و لپ تاپ می باشد. فشردگی و جای دادن قطعات سخت افزاری در بدنه ای کوچک، آل این وان را شبیه یک لپ تاپ کرده و شکل ظاهری و بدنه آن، شبیه به کامپیوترهای رومیزی است. در این دستگاه ها، کیس های قدیمی برداشته شده و همه چیز در مانیتور لبتاپ استوک تعبیه شده است. در اصل، AIO ها را نه می توان لپ تاپ نامید، نه تبلت و نه دستاپ.

7 نکته برای کامپیوتر که می‌توانید امروز استفاده کنید

laptopاصطلاح PC، تعاریف متعددی دارد. از یک سو، به هر کامپیوتری که برای مصرف شخصی طراحی شده است، گفته میشود. از سویی دیگر به کامپیوتری که Microsoft Windows را اجرا می کند، اشاره میکند. 1. یک کامپیوتر رومیزی برای استفاده روی میز و مواردی که به ندرت حرکت داده میشود، طراحی شده است. 2. دارای یک جعبه بزرگ که واحد سیستم نامیده میشود، است. که دربردارنده اجزای اساسی است. انعطاف پذیری بالا. امکان اتصال هر مانتیور، کیبورد یا ماوس، نصب درایو حافظه اضافی، مموری و کارت گرافیک را فراهم می آورد. 1. مانند یک دفتر قابل حمل است. 2. اکثر نرم افزارهای مشابه دسکتاپ را اجرا میکند و از لحاظ عملکردی مشابه آن است. 3. برخی به آن لپ تاپ نیز میگویند. 4. قابلیت حمل در هر مکانی را دارند. 5. نسبت به کامپیوترهای رومیزی، گران تر هستند. 6. قابلیت شخصی سازی و آپگرید ندارند. 1. یک کامپیوتر نوت بوک کوچک با قدرت کمتر طراحی شده برای انجام عملیات وبگردی.

چگونه رایانه خود را بهبود دادم در یک درس ساده

این امر به مشتریان وفادار به هر دو مارک امکان انتخاب زیادی را میدهد بدون اینکه به طراحی، کیفیت ساخت یا رنگ خاصی محدود شوند. این دو مارک همچنین سختافزار قدرتمندی را در لپتاپهای خود قرار میدهند تا عملکرد بالایی را به مشتریان خود ارائه دهند. برای خرید هر یک از این دو لپتاپ به بودجه زیادی نیاز ندارید. اگر یک لپتاپ مناسب نیاز دارید که بدون استفاده از پسانداز خود، قادر به خرید آن باشید، میتوانید به Lenovo و Asus اعتماد کنید. در حالی با مقایسه لپتاپ لنوو و ایسوس متوجه میشوید که آنها گزینههای بسیار گرانقیمتی نیز دارند، اما این دو مارک مدلهای ممتازی را ارائه میدهند که قیمت آنها به ۳۰۰ دلار نمیرسد! درواقع، لنوو و ایسوس از معدود مارکهای لپتاپ هستند که بندرت طراحی و کیفیت را در برابر مقرونبهصرفه بودن قربانی میکنند. لپتاپهای مقرونبهصرفه از هر دو مارک، قادر به انجام کارهای اساسی مانند مرور اینترنت، انجام بازیهای سبک و سایر کارهای روزمره شما هستند.

laptopاز این رو برای اطلاعات بیشتر و مشاهده عملکرد اولترابوک ADATA XPG XENIA 14 میتوانید از این لینک به مطلب بررسی تخصصی این محصول دست یابید. لپ تاپهای سری TUF ایسوس جزو بهترین لپ تاپهای گیمینگ اقتصادی بازار است که در مدلهای مختلفی عرضه میشوند. لپ تاپ TUF FX506LH ایسوس دارای نمایشگر 15.6 اینچی IPS با رزولوشن FHD و روشنایی 250 نیت است. از دیگر قابلیتهای این لپ تاپ میتوان به باتری 3 سلولی با ظرفیت 48 وات ساعت که تا 4 ساعت به راحتی پاسخگوی کاربر است و بلندگوهای داخلی SonicMaster اشاره کرد. سری لپ تاپهای IdeaPad Gaming شرکت لنوو از محصولات خوشقیمت گیمینگ این کمپانی محسوب لبتاپ استوک میشوند. افزون بر این، لپ تاپ مزبور به 128 گیگابایت حافظه SSD به همراه 1 ترابایت فضای ذخیره سازی HDD، نمایشگر IPS LCD با رزولوشن FHD و نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز است. همچنین به گفتهی شرکت سازنده، باتری آن میتواند برای 2 تا 4 ساعت استفاده مکرر پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

laptopعناوین این خوشههای دانشی به ترتیب حروف الفبا مرتب شدهاند و اولویتی بین آنها نیست. ضمنا این خوشهها در هر دانشگاه به منظور راهنمایی دانشجویان ارائه شده و اجباری در اخد دروس بر اساس آنها وجود ندارد. هم وجود داشت)، البته در مدرک این دانشجویان نیز فقط "مهندسی کامپیوتر" بدون ذکر گرایش ثبت میشد. توجه: هنوز در برخی از دانشگاههای آزاد دانشجویان پس از حدود 4 ترم برای خود گرایش انتخاب میکنند، ولی در مدرک لیسانس نامی از گرایش برده نمیشود و فقط مهندسی کامپیوتر قید میشود. بطور مثال در زیر چارت درسی دانشگاه آزاد تهران غرب و همین طور تهران مرکز را برای شما قرار دادهایم. در فیلم زیر گرایش نرم افزار توسط دکتر محمد قدسی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف معرفی شده است، محمد قدسی استاد دانشکده کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، سرپرست مسابقه بینالمللی برنامهنویسی دانشجویی و یکی از بنیانگذاران انجمن کامپیوتر ایران است. ایشان حدود دو دهه سرپرست کمیته ملی المپیاد کامپیوتر ایران و سرپرست تیم اعزامی ایران به المپیاد بینالمللی کامپیوتر بوده است.

سه نکته برای لپ تاپ که می‌توانید امروز استفاده کنید

laptopویژگی اصلی این دسته از لپ تاپها، قیمت مناسب، طراحی اندازه مناسب، امکانات جانبی کافی میباشد. این دستگاه بیشتر برای تماشای عکس، فیلم و گوش دادن به موسیقی استفاده خواهد شد؛ در نتیجه باید صفحه نمایش بزرگتری را داشته باشد و در کنار اندازه، کیفیت پخش مناسبی داشته باشد. در این نمونه از لپتاپ ها لازم است که قابلیت زاویه دید، کیفیت صفحه نمایش و تنوع پورت وجود داشته باشد تا کاربر استفاده مفیدی از محصول داشته باشد. این دست از لپتاپ ها اساسا در دست مسئولان و مدیران شرکت های بزرگ دیده میشود در نتیجه طراحی ظاهری و امنیتی بسیار مورد توجه قرار دارد. در این دست از لپتاپ ها قدرت پردازش بسیار اهمیت دارد و باید توجه شود امنیت بالا در حفظ اطلاعات در این گروه بسیار مهم است. به طور کل ویژگی این دست از لپتاپ ها طراحی زیبا، اندازه متوسط، قدرت پردازشی و ویژگی های امنیتی مناسب میباشد. این نمونه از انواع لپ تاپ در دسته حرفهای نیز قرار خواهند گرفت.

laptopکارایی این کارتهای گرافیک برای امور روزانه و معمول خوب است، اما انتظار پردازشهای سنگین گرافیکی و حتی گیمینگ را نباید داشته باشید. تعداد پورتها و اتصالات دل Inspiron 27 7000 زیاد است و این یک نکته مثبت برای آن محسوب میشود. چهار پورت USB-A، یک پورت USB-C و خروجی و ورودی HDMI را میتوان در این سیستم مشاهده کرد. همچنین این کامپیوتر به کارتخوان SD، ورودی اترنت، بلوتوث ۵.۱، وبکم پاپآپ و وای فای نسل ششم مجهز است که کامپیوتر دل Inspiron 27 7000 را به سیستمی خانوادگی یا عمومی تبدیل میکند. به کامپیوتر همه فن حریف، قدرتمند و زیبای اپل خوشآمد بگویید! آیمکهای اپل از حرفهایترین و بهترین کامپیوترهای همه کاره بازار به شمار میرود. نسخه ۲۰۲۰ این کامپیوتر همه کاره که در سایز ۲۷ اینچی و صفحهنمایش رتینا 5K عرضه شده، دارای سختافزاری قدرتمند و قابلیتهای ویژهای است که از آن یک کامپیوتر فوقالعاده برای انجام هر کاری ساخته. یکی از نقاط قوت این دستگاه، نمایشگر آن است.

  1. ۱۶ گیگا بایت رم با سرعت ۲۶۶۶
  2. سروصدای کمتر در هنگام کار کردن
  3. طراحی: 7.6 از 10
  4. لپ تاپ لنوو v15
  5. پشتیبانی و گارانتی: 8.5 از 10
  6. اطمینان حاصل کنید که AirPods شما شارژ کافی دارد
  7. گوشیهای بالارده

چرا لپ تاپ بخریم ؟ این سوالی است که بیشتر افراد هنگام خرید اولین لپ تاپ از کارشناسان ما می پرسند. پاسخ این سوال می تواند ساعت ها به طول بیانجامد اما ما سعی میکنیم مهم ترین نکات درباره این موضوع را با شما در میان بگذاریم. بزرگترین نقطه قوت لپ تاپ ها، خصوصا لپ تاپ های امروزی، قدرت بالا در کنار قابلیت جا به جایی است. علت این امر کوچک تر شدن قطعات قدرتمند سخت افزاری بوده که به سازندگان امکان جایگذاری بهترین سخت افزارهای قدرتمند را داده تا یک محصول همه فن حریف را برای کاربران ایجاد کنند. دومین نقطه قوت لپ تاپ ها نیز ارائه یک پکیج کامل ایت. زیرا شما با خرید یک لپ تاپ هرآنچه که برای کارکردن نیازمند آن هستید را دریافت کرده و در حقیقت بهترین خروجی را در ازای هزینه انجام شده دریافت می کنید، این در حالی است که هنگام خرید پی سی، باید هزینه کیبورد، موس، اسپیکر، مانیتور و … را نیز پرداخت کنید که خود این موارد نیز گران قیمت هستند.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد abidarstok.com لطفا از صفحه ما بخواهید.

احمد ناصحی بازدید : 172 شنبه 13 اسفند 1401 زمان : 10:55 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجله آموزشی و تکنولوژی از موضوعات روز دنیا همراه با راهنمای خرید از محصولات آرایشی، لپ تاپ ، دکوراسیون، تلویزیون و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 76
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 59
  • باردید دیروز : 56
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 590
  • بازدید ماه : 3,496
  • بازدید سال : 43,003
  • بازدید کلی : 63,882